Jak utworzyć niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku

with 7 komentarzy

Grupy odbiorców reklam na facebooku to temat szeroki, nie jestem w stanie opowiedzieć o nim w jednym poście, dlatego jak zwykle przy takich tematach podzielę go na kawałki.

Dzisiaj na specjalna prośbę opiszę jak utworzyć grupę niestandardowych odbiorców – osób, które wykonały jakieś działanie na Twojej stronie na Facebooku

 

Grupy niestandardowych odbiorców tworzymy w Menedżerze reklam: https://www.facebook.com/ads/manager – wejdź w ten link, jeżeli nie masz jeszcze konta reklamowego (musisz je utworzyć). Jeżeli już masz i używałaś/ożywałeś menedżera reklam, znajdziesz go po prawej stronie jak zalogujesz się na swoje konto na facebooku.

  1. Gdy już jesteś w Menedżerze reklam, w lewym górnym rogu kliknij na trzy poziome kreski. Pojawi Ci się lista, odnajdź w niej Grupy odbiorców i kliknij.

1

 

2. Następnie kliknij Utwórz grupy odbiorców, rozwinie się lista jak na zdjęciu poniżej (możesz mieć nieco inny widok, jeśli jeszcze nie robiłaś/robiłeś żadnej grupy odbiorców).

 

2

3. Kliknij Grupy niestandardowych odbiorców.

3

4. Pojawi się nowe okno, na samym dole kliknij Zaangażowanie na Facebooku.

4

5. Pojawi się nowe okno, na dole kliknij Strona.

5

6. Teraz już możesz utworzyć grupę niestandardowych odbiorców z osób, które podjęły działanie wobec Twojej strony.

6

7. Osoby, które odwiedziły Twoją stronę, niezależnie od wykonanego działania (czyli np: polubiły post, są fanami, napisały komentarz)

7

8. Osoby, które zareagowały aktywnie na post lub reklamę.

8

9. Osoby, które kliknęły dowolny przycisk CTA (Call to action)

9

10. Osoby, które wysłały wiadomość do twojej strony.

10

11. Osoby, które zapisały Twoją stronę lub dowolny post.

11

12. Zaznacz z której strony mają być zbierane dane, zaznacz, które działania mają być brane pod uwagę, określ liczbę dni oraz nadaj nazwę grupie.

12

13. To wszystko. Proste prawda? Ja polecam stworzenie każdej z powyższych grup, nawet jeśli obecnie nie masz zbyt dużej liczby fanów.

13

Grupy możesz wykorzystać później w reklamach. Warto zrobić je od razu, żeby dane zaczęły się zbierać. W następnym artykule opiszę kolejne grupy niestandardowych odbiorców. Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny podziel się swoją opinią w komentarzu.

 

 

 

  • Ula Surma

    Przetestuję 🙂 dzięki!

    • Polecam, reklama na tej grupie może naprawdę fajnie działać, niedługo będe opisywała jak stworzyć kolejne grupy odbiorców, zapraszam 🙂

  • Dziękuję za świetne podpowiedzi.

  • Pingback: Sobotnia czytelnia - #4 - Urszula Marketing()

  • Gosia Strzelecka

    Bardzo pomocny wpis, dla mnie idealny gdyż jestem osobą „zieloną” w tych tematach 😉

  • Ciekawy wpis i na pewno skorzystam. Co prawda już kiedyś próbowałam stworzyć grupę docelową i do niej trafić, ale chyba popełniłam jakieś błędy, bo trafiłam niekoniecznie do osób, do których chciałam. Może tym razem się uda!