Święta w kanałach społecznościowych

with 25 komentarzy

Dodaj ducha świąt do swoich kanałów social media.

 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś/zrobiłeś – czas najwyższy. Mamy 9 grudnia, więc zostało Ci naprawdę niewiele czasu, aby zachęcić ludzi do kupowania właśnie u Ciebie.

Poniżej przedstawiam Ci 4 sposoby na upiększenie swoich social media o świąteczne gadżety.

Udekoruj swoje cover photo i swój profil

Cover photo zawsze powinno uosabiać wartości i osobowość Twojej marki. Jeśli jednak chcesz, aby podkreślało okres świąteczny i aby odwiedzający Cię klienci poczuli magię świąt – musisz je zmienić. Zmienione cover photo zachęca ludzi do odwiedzenia Twoich kanałów social media oraz sprawdzenia świątecznych okazji i pomysłów na święta. Pomyśl, co chcesz promować w swoim kanale w okresie przedświątecznym.
Może oferujesz specjalne produkty świąteczne? A może przygotowałaś/przygotowałeś specjalną zniżkę? Powiedz o nich swoim fanom, niech usłyszą i zobaczą je w Twoich kanałach.
Nawet jeśli nie przygotowałaś/przygotowałeś specjalnych ofert, również zmień swoje cover photo, aby poczuć ducha świąt i sprawić, by Twoi klienci również go poczuli. Nie poprzestawaj na jednej platformie social media; jeśli działasz zarówno na Facebooku, jaki i Instagramie czy Pintereście, dodaj wszędzie takie same lub podobne cover photo, dzięki któremu fani/klienci rozpoznają Twoją markę.

Pomyśl, czy do swojego logo możesz dodać czapkę mikołaja lub inny gadżet związany z Bożym Narodzeniem. Jeśli jest to zabronione, pomyśl o swoim hasztagu nawiązującym do świąt i umieść go pod logo.

Świątecznaobniżka-1

Stwórz specjalną ofertę świąteczną

Okres przedświąteczny to najlepszy okres zakupowy. Hasła takie jak: „tniemy ceny”, „świąteczna obniżka”, „tylko dzisiaj specjalna oferta”, „kup jeden produkt – drugi otrzymaj za darmo” – są na bieżąco wykorzystywane przez sklepy w tym gorącym okresie. Jeśli sprzedajesz coś online, koniecznie zastanów się nad zaoferowaniem co najmniej jednego dnia darmowej dostawy lub zniżki trwającej na przykład trzy dni.
Pamiętaj, aby na swoim profilu wyeksponować najważniejszą treść, czyli informację, kiedy oferujesz upust i w jakiej wysokości.

Promocja świąteczna przykład

Podziel się radością świąteczną.

Zadawaj swoim fanom pytania związane ze świętami typu:
– jaka jest ich najmilsze wspomnienie świąteczne;
– jak spędzają święta;
– jaką kolędę lubią;
– jaką najbardziej potrawę lubią;
– jaki jest ich najlepszy moment w święta (spotkanie z rodziną, otwieranie prezentów i inne).
Jeśli prowadzisz blog kulinarny, nie może zabraknąć u Ciebie świątecznych przepisów w nowym wydaniu albo potraw pochodzących z innego kraju. Jeśli piszesz o kulturze, poszperaj i dowiedz się, jak w innej części świata spędzane są święta.
Pokazując dwa przepisy (obrazki) zadaj swoim fanom pytanie, który z nich wybierają. Zbadaj, jakie są ich preferencję – tego rodzaju informacje będziesz mogła/mógł wykorzystać w przyszłości.
Jeśli masz do tego smykałkę, podziel się wiedzą na temat dekorowania domu na święta lub prostego i taniego sposobu pakowania prezentów, dodaj do tego piękne zdjęcia – i gotowe!

Pakowanie prezentów triki

Spełniaj marzenia Twoich klientów

Zorganizuj konkurs na swoim fanpage’u lub za pośrednictwem aplikacji:
– poproś fanów, aby wpisywali listy prezentów, które chcieliby dostać (oczywiście – pochodzących z Twojego sklepu) i raz na jakiś czas spełnij marzenie jednej osoby;
– zorganizuj quiz dotyczący świąt;
– poproś fanów o udostępnianie zdjęć ze skarpetkami świątecznymi (lub innymi świątecznymi produktami), jeśli takie posiadasz w swojej ofercie.
Pamiętaj o nagrodzie za najśmieszniejsze zdjęcie, za emocjonalne wspomnienie; za co tylko chcesz.
Nie zapomnij też o czasie trwania konkursów – odliczaj na swoim fanpage’u czas do końca, zachęcając do komentowania i udostępniania. Stwórz swój hasztag.

Wishlist

Nie zapomnij złożyć życzeń swoim fanom.

Masz inne pomysły na przygotowanie swoich kanałów społecznościowych do świąt? A może wykorzystasz te, które zaproponowałam? Napisz w komentarzach.