Reklama na Facebooku – wstęp

with 8 komentarzy
reklama FacebookCzy wiesz, że masz do dyspozycji trzy miejsca, w których możesz utworzyć reklamę na Facebooku?

– Z poziomu fanpage’u – opcja „Promuj post/promuj stronę”.
– Za pośrednictwem Kreatora reklam (Ads Manager).
– Za pośrednictwem narzędzia Power Editor.

Kiedy warto promować posty/strony za pomocą przycisków?

Jeżeli jesteś zupełnie zielony z możliwości, jakie daje Facebook i nie potrzebujesz wiedzy na temat tego, ile zyskałeś dzięki reklamie.

Dlaczego?

1) Masz ograniczone targetowanie:
– do osób, które lubią Twoją stronę (Twoje treści nie zawsze do nich docierają);
– do osób, które lubią Twoją stronę i ich znajomych;
– do osób wybranych do Twojej grupy docelowej.
2) Nie możesz optymalizować celu reklamy.
3) Masz małą liczbę dostępnych opcji reklamowych.
Jeśli zatem chcesz uzyskać wymierną korzyść z reklamy na Facebooku, nie polecam Ci powyższych opcji.

Na co zwrócić uwagę podczas planowania reklamy?

1) Głównie na cel reklamy – zdefiniuj go, odpowiadając sobie na pytanie, czy wiesz, po co chcesz się reklamować na Facebooku.
2) Po drugie – zwróć uwagę na atrakcyjną treść; nie oszukuj się – treść, czyli content, jest najważniejsza nawet w reklamie, za którą płacisz.
3) Kieruj reklamę do osób, które już lubią Twoją stronę, ale z jakiś powodów (mała reakcja na wcześniejsze posty) Twoje treści do nich nie docierają – jest większa szansa na to, że dotychczas nieaktywny fan kliknie w reklamę, ponieważ zna stronę.
4) Opracuj dokładny harmonogram reklamowy i przemyśl, jaki jest najlepszy czas na Twoją reklamę – czy na pewno okres przedświąteczny? Przecież wtedy reklamują się wszyscy i większość osób chce dotrzeć do tej samej lub podobnej grupy docelowej, co Ty. Może okres pomiędzy świętami a nowym rokiem będzie bardziej korzystny dla Ciebie i rozwoju Twojego biznesu?
5) Pamiętaj, że powierzchnia tekstu na grafice reklamowej nie może przekroczyć 20% całości, w przeciwnym razie Facebook nie zaakceptuje reklamy.
6) Czy wiesz, że możesz reklamować posty, które nie będą widoczne na Twojej osi czasu? Są to tzw. dark posts. Jak działają? Między innymi kierują reklamę do określonej grupy docelowej, zamiast do wszystkich, którzy polubili Twój fanpage (reklama nie jest widoczna na Twojej osi czasu).

Przykład: jesteś sklepem oferującym obuwie sportowe dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Właśnie przygotowałeś promocyjną ofertę na buty dziecięce. Reklamę kierujesz do kobiet posiadających dzieci, nie ma więc potrzeby umieszczać jej na osi czasu, na której zobaczą ją mężczyźni niezainteresowani ofertą. Dark post zbiera tylko płatny zasięg, bez organicznego.

 

To mini wstęp do artykułu „Jak stworzyć dobrą reklamę na Facebooku?”.

W kolejnych wpisach zaprezentuję Ci działania, jakie możesz podjąć w Menedżerze reklam, a dla bardziej zaawansowanych – w programie Power Editor. Jeśli jesteście zainteresowani dalszymi lekcjami – zapraszam do zapisania się na narzędziowy newsletter. Pokazuję tam narzędzia pomocne w działaniach w kanałach społecznościowych oraz przesyłam ostatni post z bloga. W ten sposób każdy post dotyczący reklam na Facebooku dotrze do Ciebie bez problemu. Zapisz się już dziś!

[optinform]

Chcesz wiedzieć o czym napisze w następnych artykułach? Proszę bardzo, będzie między innymi o:

  • największym wyzwaniu Facebook Ads – PRAWIDŁOWE TARGETOWANIE – niestety większość osób robi to źle tracąc pieniądze na bezwartościowe reklamy
  • co to jest pixel konwersji i dlaczego warto go używać
  • co to jest retargeting lub remarketing na Facebooku i  jak sobie z tym poradzić

To tylko niektóre tematy, które pomogą Ci w stworzeniu dobrej reklamy na Facebooku.