O Instagramie słów kilka

with 1 komentarz
Instagram rośnie w siłę. Czy wiesz, że zaangażowanie na Instagramie jest znacznie większe niż na Facebooku? Dlatego jeśli jeszcze nie masz tam konta, warto się nim zainteresować i sprawdzić czy to miejsce również dla twojego biznesu.
Trochę o użytkownikach Instagrama w Polsce:
Według danych z Napoleoncat ze stycznia 2017 roku w Polsce jest 3,5 mln użytkowników Instagrama. 60% to kobiety, 40 % mężczyźni. Ponad 85% jest młodsza niż 35 lat.
Najwięcej użytkowników jest w wieku 18-24 ➡ 40%. W wieku 13-17 ➡ 24%, natomiast w wieku 25 – 34 ➡ 23%
Czy – bazując na powyższych informacjach – możesz już teraz określić, że Instagram to medium dla Ciebie? Czy Twoi klienci już na nim są?
Jeśli tak, czytaj dalej 🙂
Po określeniu czy Twoi klienci są na Instagramie, oraz postanowieniu, ze Ty tez tam musisz być zastanów się na co zwrócić uwagę, żeby Twoja marka od początku prezentowała się profesjonalnie.
Już Ci podpowiadam: pierwszy krok to stworzenie doskonałego bio, które przykuje uwagę odbiorców.
Jak to zrobić? Jest kilka rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę:
Twoje bio
Twoje bio jest tym, co Twoi fani oraz potencjalni klienci widzą jako pierwsze, wchodząc na Twoje konto na Instagramie.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego warto zadbać o tę część Twojego konta.
NAGŁÓWEK – to wytłuszczona część tekstu w górnej części Twojego bio; słowa kluczowe opisujące i Ciebie, i to, czym się zajmujesz; Twój biznes.
Nagłówek zazwyczaj jest taki sam jak nazwa Twojej marki – i jest to zupełnie w porządku, jeśli jednak Twoja marka nie jest znana lub nie wszyscy kojarzą jej nazwę, może warto wykorzystać tą frazę, by opowiedzieć, czym się zajmujesz?
Pamiętaj: musi być zwięźle i na temat.
BIO – tu musisz pokazać, w czym jesteś ekspertem. Możesz zawrzeć najważniejsze informacje:
– czym się zajmujesz;
– jaki jest cel powstania Twojego konta;
– przycisk call to action (o nim za chwilę);
– kontakt.
CALL TO ACTION – wezwanie do działania, niezwykle ważna część bio.
Dlaczego?Ponieważ w tym miejscu możesz zachęcić do kliknięcia w link poniżej (JEDYNY KLIKALNY LINK, KTÓRY MOŻESZ UMIEŚCIĆ NA IG).
Napisz, dlaczego właśnie w Twój link ktoś powinien kliknąć; jakie będzie miał z tego korzyści, co pod nim zobaczy.
Jeśli prowadzisz sklep, możesz napisać o organizowanej promocji.
Sprzedając szkolenie – możesz postąpić podobnie („Oferta specjalna tylko dla użytkowników Instagrama. Kliknij w link!).
SKRÓCONY LINK – podobnie jak Facebook, Instagram również lubi krótkie linki, dlatego polecam platformę bit.ly umożliwiającą skracanie linków. Platforma umożliwia również podgląd, jak często kliknięto dany link.
Dzięki umiejętnie stworzonemu wezwaniu do działania Twój link będzie miał więcej kliknięć; jeżeli okaże się, że jest rzadko wskazywany – oznacza to, że pora go zamienić.
Poniżej znajdziecie plik do pobrania, który ułatwi wam stworzenie swojego BIO na Instagramie.

Pobierz ćwiczenie

Pobierz infografikę

 

W następnym artykule opowiem o hasztagach: dlaczego, po co, jak je wykorzystać, skąd wiedzieć jakie. Będzie konkretnie i na temat, bez ściemy.
Zapraszam was również do obserwowania mnie na instagramie, tam dowiedzie się co nowego dzieje się na instagramie oraz jak go wykorzystać do celów biznesowych.
Wystarczy kliknąć obrazek lub link: SocialMediaMixer na IG

 

 

 

opis-bio-na-www-2