Jak wykorzystać nowy rodzaj posta na Instagramie – kilka zdjęć w jednym poście

with Brak komentarzy
Od pewnego czasu na Instagramie mamy możliwość dodania kilku zdjęć do jednego posta. Większość z was z pewnością już się spotkała z takim postem. Te niewtajemniczone dowiedzą się dzisiaj o tym:
* jak stworzyć taki post?
* do czego możecie go wykorzystać?
* jakie treści możecie tam umieścić?
Podam wam instrukcję krok po kroku, jak w bardzo prosty sposób utworzyć post z kilkoma zdjęciami:
* przyciśnij plusik na swoim Instagramie tak, jak to robisz, gdy chcesz dodać zwykły post,
* otworzysz w ten sposób swoją galerię zdjęć, gdzie możesz wybrać zdjęcia, które chcesz umieścić w poście,
* po prawej stronie zobaczysz nową ikonkę – dwa kwadraty nałożone na siebie,
* kliknij w nią i wówczas będziesz mogła dodać kilka zdjęć jednocześnie.
Kolejne kroki są takie same, jak przy zwykłym poście z jednym zdjęciem: możesz edytować każde zdjęcie czy dodać filtr, inny do każdego zdjęcia. Następnie klikasz dalej, gdzie będziesz miała możliwość dodania opisu do swojego posta oraz hasztagów. Kolejnym i jednocześnie ostatnim krokiem jest udostępnienie posta.
W dalszej części artykułu znajdziesz kilka przykładów jak wygląda post z kilkoma zdjęciami.

 

A teraz kilka propozycji, które podpowiedzą ci, jak możesz wykorzystać taki post i jakie treści w nim umieszczać.
  1. Opowiedz historię – ten rodzaj posta pozwala na zagłębienie się w historii, dlaczego tego nie wykorzystać? Możesz dodawać zarówno zdjęcia, jak i video. Nie musisz opisywać tła historii słowami, zrobi to za ciebie treść wizualna. Dzięki temu, że zdjęć jest kilka, osoba oglądająca twój post, ma szansę na jeszcze lepsze poznanie twojej historii.

Czy wierzycie w sny prorocze? Jakiś czas temu przyśniło mi się, że podarowałam @macademiangirl naszyjnik, który jej się spodobał i nawet zrobiłyśmy sobie selfie 🙂 Pani Tamara to cudowna, barwna i inspirująca Kobieta! Postanowiłam faktycznie zrobić dla niej naszyjnik PIKS w wersji specjalnej z kolorowych, mieniących się hematytów. Aby mój sen się ziścił chciałabym prosić Was o pomoc. Oznaczajcie @macademiangirl w komentarzu, tak by dzięki ilości oznaczeń zauważyła ten post. Jeśli naszyjnik Pani Tamarze się spodoba – może się do mnie odezwie i będę mogła jej go wręczyć. Inspiracją kolorystyczną dla tej biżuterii była linia kosmetyków #macademiangirlmakeup dla firmy @paese.cosmetics które lada dzień pojawią się w sprzedaży. To jak pomożecie? 🙂 Zatem do dzieła i z góry dziękuje za każde oznaczenie ❤ . . . . . . #biżuteria #naszyjnik #mozaika #piks dla #MacademianGirl od #dizajneko inspirowany #macademiangirlmakeupforpaese Czy to #macademianstyle ? #contemporaryjewellery #mosaic #pixel #instajewels #hematyt #hematyty #pease

Post udostępniony przez dizajneko Kasia Kruszenko (@dizajneko)

  1. Pokaż sceny zza kulis – ludzie są ciekawi tego, jak pracujesz, chcą wiedzieć, co robisz poza pracą. Łatwiej do nich trafić, gdy widzą, kto stoi za marką, gdy mogą poznać żywą osobę, która ją tworzy. To dlatego posty zza kulis cieszą się tak ogromna popularnością i warto wykorzystać nowy format postów na Instagramie właśnie do tego.

 

  1. Event organizowany w firmie – jeśli organizujesz w firmie różne wydarzenia: konferencje, warsztaty, spotkania, szkolenia i chcesz się dzielić zdjęciami z nich na Instagramie, to post z kilkoma zdjęciami jest do tego idealny. Po co spamować swoich obserwujących niezliczoną ilością zdjęć w kilku postach, kiedy możesz to zrobić w jednym?
  1. Pokaż referencje od klientów – możesz wykorzystać nowy format postu do zaprezentowania pozytywnych opinii o swoim produkcie czy usłudze. Możesz zrobić grafiki z cytatami od Twoich klientów dotyczącymi współpracy z Tobą. Możesz również umieścić zdjęcia klientów, zadowolonych z Twoich produktów. I w jednym, i w drugim przypadku musisz jednak pamiętać o ich zgodzie. Najlepiej mieć ją na piśmie, np. w mailu.

 

  1. Zrób tutorial, instrukcję krok po kroku – jeśli jesteś kosmetyczką, możesz po kolei pokazać kolejne etapy nakładania makijażu. Jeśli jesteś dietetykiem, pokaż jak zrobić danie fit. Jest wiele możliwości wykorzystania tego postu jako tutorial. Ty z pewnością masz już pomysł na swój.

Dzisiaj krótki i prosty tip 😊 . Czy wiesz jak uzyskać jednolite tło w stories ❔

Post udostępniony przez Instagram dla kobiecych firm (@socialmediamixer)

 

  1. Pokaż najbardziej ulubione przez klientów produkty – zrób listę „Top 5 produktów” najczęściej kupowanych w twoim sklepie w danym miesiącu. Możesz też robić inne listy produktowe, np. kolorystyczne (jeśli szyjesz ubrania, zaprezentujesz w ten sposób kilka strojów w jednym kolorze), według przeznaczenia (np. prezenty dla mężczyzn, które można u ciebie kupić) nowości, czy innych, wybranych kryteriów.

W końcu przyszedł czas na wyjawienie tajemnicy i przedstawienie naszych nowości 😃 Poznajcie naturalny i wielofunkcyjny krem upiększający Nude Beauty Balm! 🎉🎉🎉 Nasze nudziaki nie tylko wyrównują koloryt skóry i maskują drobne #niedoskonałości, ale przede wszystkim naturalnie pielęgnują i chronią skórę 💚Stworzyliśmy dwa rodzaje – dla cery tłustej i mieszanej oraz cery normalnej i suchej. Wybierz odpowiedni dla siebie, a dzięki nim będziesz piękna w minutę, bez wysiłku (i makijażu!) 😉 Więcej informacji o działaniu i składnikach aktywnych naszych nowości znajdziecie w linku w bio 😊 Dajcie znać jak Wam się podobają 😘 #nowość #nudebeautybalm #organique #newin #krembb #bbcream #kosmetykinaturalne #naturalnebb #skincare #pink

Post udostępniony przez ORGANIQUE (@organique_polska)

3 ostatnie punkty to pomysły od osób, które obserwują mnie na Instagramie:
  1. Pokaż intrygujący detal i zrób zagadkę „Co to jest?” – takim detalem może być fragment twojego produktu czy część narzędzia, które wykorzystujesz do wykonywania swoich usług. Pomysł Dominiki ze Studio Miłość

 

 

  1. Pokaż prezenty za zapis na newletter – jeśli jest ich kilka, post z kilkoma zdjęciami będzie idealny miejscem do ich prezentacji. Pomysł Magdy z Lekka Zmiana Mamy

  1. Pokaż krótką, komiksową historyjkę – pamiętasz komiksy w gazetach składające się z trzech obrazków (np. Garfielda)? Jeśli umiesz rysować, możesz w ten sposób zaprosić do skorzystania ze swojej usługi czy przekonać klienta, że właśnie Twojego produktu potrzebuje. Pomysł Agi z Obrazki Wynalazki.
Czy po moich podpowiedziach już wiesz, jak możesz wykorzystać nowy format posta na Instagramie? A może wpadł Ci do głowy zupełnie nowy pomysł? Podziel się nim w komentarzu.