Jak poprawić zasięg organiczny na Facebooku – część 3

 

social mediaKolejna dawka wiedzy z cyklu: Jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku przed wami. Zapraszam do czytania.
  1. Niedziela (weekend) może być dobrym dniem na umieszczanie postów dla biznesu.

    Nie wszystkie Twoje posty są tak samo ważne, jedne mniej drugie więcej, prawda? Jednak chcesz mieć pewność, że te najważniejsze (np: link do Twojej strony, zapis na newsletter, przedstawienie produktu/usługi) pojawią się w odpowiednim czasie, tak, żeby jak najwięcej fanów je zobaczyło. Pisałam już o czasie, kiedy powinnaś/powinieneś pisać posty( a raczej dokonać stosownej analizy), ale nie mówiłam jeszcze o najlepszym dniu.
    Czy wiesz, że posty, które publikuję w weekendy mają większe zasięgi? Nie odpowiem Ci na pytanie dlaczego, ale zachęcam do sprawdzenia tego u siebie. Być może ludzie częściej używają facebooka w weekendy, a być może fanpage publikują mniej treści, więc jest mniejsza konkurencja.
    Sprawdź koniecznie jak to jest u Ciebie i jeśli podobnie jak u mnie, publikuj najważniejsze posty w weekend.
  2. Nie umieszczaj filmów z YouTube na Facebooku.

    Filmy mają dosyć dobre zasięgi w porównaniu do innych typów postów. Jednak jest bardzo ważna rzecz o której musisz wiedzieć i pamiętać.
    Mamy dwa rodzaje opcji jeśli chodzi o film:
    – zaciągniecie filmu z YouTube,
    – wgranie bezpośrednio filmu z komputera.
    Może o tym nie wiesz, ale jest duża różnica w zasięgach pomiędzy tymi opcjami. Badania wykazały, że filmy załadowane bezpośrednio z komputera mają o wiele większy zasięg i zaangażowanie fanów. Dlatego doradzam Ci, aby korzystał z drugiej opcji.
  3. Hasztagi – nie do końca tak jak myślałaś/myślałeś

    W przeszłości hasztagi poprawiały zasięg w większości kanałów społecznościowych (szczególnie dobrze działają na Instagramie oraz Twitterze). Na Facebooku jest trochę inaczej. Ostatnio mówi się i badania wskazują, że posty bez # osiągają lepsze rezultaty niż z #. Mówi się również, że używanie zbyt dużej ilości hasztagów może być szkodliwe. Jednak hasztag może mieć ogromna siłę, jeśli jest używany prawidłowo.
    Czy stosowanie ich jest odpowiednie dla Twojego biznesu? Tego niestety nie wiem, ale mogę Ci doradzić, żebyś przetestowała/przetestował. Eksperymentuj, umieszczaj 1-2 odpowiednie hasztagi w postach przez tydzień. Następnie sprawdź zasięgi tych postów i zaangażowanie. W następnym tygodniu opublikuj podobną ilość postów bez hasztagów.  Porównaj wyniki w statystykach. I jak, czy są pomocne, czy wręcz przeciwnie?
    Pamiętaj, że wszystko o czym piszę musisz przećwiczyć u siebie i dokonać analizy. Być może u Ciebie będzie trochę inaczej ponieważ masz inną grupę docelową i Twoi fani inaczej się zachowują. Zacznij działać, mając na uwadze moje wskazówki (również te wcześniejsze o których możesz przeczytać tutaj i tutaj oraz tutaj) i analizuj. Dowiesz się wówczas czy są odpowiednie w Twoim przypadku czy nie.

    Jeśli masz jakieś pytania, zostaw je w komentarzu pod postem.