Jak poprawić organiczny zasięg postów na Facebooku? – cześć 1

Grunge_Social_IconsOstatnio napisałam artykuł o tym od czego zależy zasięg organiczny postów na Facebooku – link do niego masz tutaj.
Dzisiaj opowiem  jakimi sposobami można poprawić ten zasięg. Zaczynam od pytania:

Czy znasz najlepszy czas na publikację posta na Twoim fanpage’u?

 

Większość osób mówi, że najlepiej jest publikować posty, kiedy najwięcej twoich fanów jest aktywna na facebooku (jest online). W przypadku Facebooka niekoniecznie to musi być regułą.
Publikowanie posta w tym czasie może spowodować, że osiągnie on niższe zasięgi niż mógłby . Dlaczego tak się dzieje? Już tłumaczę.
Podczas największej aktywności fanów wszystkie fanpage, które mają tych samych fanów co ty, również udostępniają post. Oznacza to, że masz dużą konkurencję. Na osi Twoich  fanów pojawiają się posty z różnych fanpage’y. Jeśli Twoja treść jest wyjątkowa i bijesz na głowę swoich konkurentów to ok, twój post dotrze do dużej grupy fanów. Jeśli jednak Twoje posty nie wyróżniają się niczym szczególnym wśród innych postów publikowanych w tym samym czasie to dotrzesz do mniejszej liczby fanów.
W takim razie powstaje pytanie kiedy publikować posty?
Pierwsza i najważniejsza rzecz, którą musisz zrobić to wejdź w statystyki i sprawdź kiedy najwięcej Twoich fanów jest online. Kiedy Twoje posty osiągają największy zasięg. Teraz kolejna istotna rzecz – analiza! Musisz dokonać jej kilka razy.
Wynotuj sobie następujące rzeczy ze statystyk na facebooku:
– kiedy jest najwięcej fanów online(godziny szczytu),
– kiedy jest najmniej fanów online.
Pamiętaj, aby analizy dokonać w różnych dniach.
To da Ci kilka różnych czasów (tak podejrzewam). Wówczas 80% – 90% postów przez kilka tygodni publikuj przed godzinami szczytu, ale zwracaj również uwagę, aby nie publikować ich w czasie kiedy Twoich fanów jest najmniej. Rób tak do tej pory, aż będziesz miała/miał co najmniej 8-10 postów na każdy wskazany w analizie czas. Następnie uśrednij zasięg z każdego czasu i publikuj posty w najlepszym czasie, który wyszedł z analizy zasięgów.

 

Dlaczego czas największej aktywności fanów nie jest najlepszy?

 

Jeden czynnik już znasz bo wówczas wszystkie fanpage publikują swoje posty. Musisz się bić z innymi o uwagę użytkownika Facebooka.
Drugi: To, że publikujesz posty nie w czasie największej aktywności fanów, nie oznacza, że nie będą one wówczas widoczne.
Kolejną rzeczą jest fakt, że lepiej jest mieć dużą interakcje od małej grupy odbiorców, niż mała od dużej grupy, prawda?
Jest jeszcze druga metoda analizy godzin, w których posty mają największe zasięgi:
Dokonaj analizy dotychczasowych działań –  statystyki na Facebooku. Następnie wyznacz sobie okres czasu np: 2 tygodnie. W tym czasie publikuj posty o tych samych godzinach zbliżonych do czasu największej aktywności fanów np: o 8 i 21. Przez następny okres czasu publikuj posty o odmienny godzinach np: 10, 17. Przez kolejny okres czasu (pamiętaj okres czasu zawsze powinien być ten sam, 2 tygodnie) publikuj posty jeszcze o innych godzinach.
Po 6 tygodniach dokonaj analizy i wybierz te godziny publikacji postów, w których zasięgi były największe. Niestety tą czynność musisz co jakiś czas powtarzać. Zawsze powtarzałam i będę powtarzać, że tak naprawdę musisz nauczyć się analizować swoje działania na Facebooku i z tego wyciągać wnioski.
Kolejną przydatną rzeczą dla zwiększenia zasięgów jest wiedza, że …

 

Fani lubią w szczególności jeden rodzaj treści, chcesz wiedzieć jaki?

 

Fani lubią zaglądać za kulisy. Pokaż swoim fanom co się u Ciebie dzieje, pokaż odrobinę siebie i swojej załogi: co robisz po godzinach pracy, pokaż swoich współpracowników, co robicie wspólnie, może macie wspólne pasje. To jest bardzo użyteczny typ postów. Jest bardziej interesujący i przyciągający uwagę, niż standardowy post.
Ale jaki to ma wpływ na zwiększenie zasięgów? Już Ci tłumaczę.
Jeżeli zamieścisz coś osobistego,  prawdziwego, pokazującego twój biznes z innej strony (zza kulis) zdobędziesz więcej polubień, udostępnień lub komentarzy niż zwykle. Ten konkretny post będzie miał większy zasięg niż inne, a to wpłynie pozytywnie na zwiększenie zasięgu Twoich następnych postów.
Dlatego właśnie co jakiś czas powinnaś/powinieneś zamieszczać tego typu posty.
Pamiętaj – pokaż swoja twarz – Twoi fani chcą wiedzieć kto kryje się za marką. Dni, w którym ukrywaliśmy się za swoim logo odeszły w niepamięć. Teraz wszystko można sprawdzić w Google, więc naprawdę nie ma sensu się ukrywać. Dlatego zamiast prowokować fanów do przeszukiwania internetu, sama/sam pokaż im swoją twarz. Daj się poznać. To pomaga w budowaniu zaufania i relacji. Przecież dobrze wiesz, że relacje to podstawa w rozwijaniu Twojego biznesu.
Na dzisiaj to tyle, reszta wskazówek w następnej części, już wkrótce. Mam jednak pytanie do Ciebie. Jakie stosujesz taktyki na zwiększenie zasięgu na swoim fanpage’u? Podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzu.