Graph search – wyszukiwarka Facebooka

with 1 komentarz

Graph Search to wyszukiwarka na Facebooku oferująca wiele możliwości, dostępna po zmianie języka serwisu na angielski (US).

 

Narzędzie powstało, aby ułatwić identyfikowanie osób o podobnych zainteresowaniach. Dzięki niemu możesz na przykład:
➡ zidentyfikować znajomych, którzy lubią fanpage X;
➡ zobaczyć osoby, które pracują w firmie X i mieszkają we Wrocławiu;
➡ ustalić ulubioną muzykę osób, które polubiły Twój fanpage.

W związku z pracą Facebooka nad optymalizacją wyszukiwarki szczegółowe filtrowanie nie zawsze jest możliwe. Wyszukiwanie nie zadziała również w przypadku osób posiadających nieaktualne/niewypełnione odpowiednie informacje profilowe oraz gdy ustawienia prywatności danej osoby nie pozwalają na zobaczenie szczegółowych informacji zamieszczonych na profilu.

Aby w Graph Search znaleźć to, co chcesz, musisz wpisać odpowiednie zapytanie (kwerendę). Ponieważ Facebook stworzył wiele kategorii, według których możesz targetować osoby, zapytań w wyszukiwarce bywa dużo; nie zawsze Twoje zapytanie wskaże oczekiwane przez Ciebie wyniki.

Poniżej przedstawiam kilka kwerend:

my friends who liked >>wpisać nazwę fanpage’a

peple who work at >> wpisać nazwę firmy<< and live in >>wprowadzić nazwę miasta

Musicians liked by my friends

Favorite pages of  members of >>wpisać nazwę grupy/fanpage’a

interests liked by people who like >>wpisać nazwę firmy/fanpage’a

books liked by people who like >>wpisać nazwę fanpage’a

Zapytacie: po co? Jaki jest cel?

Znając np. zainteresowania/ulubione filmy/książki/muzykę fanów konkurencyjnego fanpage’a, możesz precyzyjniej dobrać treść do grupy docelowej.
Możesz napisać recenzję ich ulubionych książek; możesz nawiązać do muzyki, jakiej słuchają; możesz dotrzeć do określonych osób: blogerów, którzy polubili wybrany fanpage lub osób pracujących w konkretnej firmie i znajdujących się na konkretnych stanowiskach.

Ogranicza Cię własna wyobraźnia i analiza, w jaki sposób wykorzystać wiadomości udostępniane przez Graph Search.

Do niedawna istniała możliwość wykorzystywania Graph Search w reklamach na Facebooku, obecnie jednak ta opcja nie jest dostępna.

To wszystko brzmi nieco przerażająco, prawda?

Zachęcam Cię jeszcze do poczytania informacji na temat tego, skąd Facebook wie, jakimi reklamami będziesz zainteresowany/zainteresowana, oraz jak możesz kontrolować rodzaj wyświetlających Ci się reklam: Facebook reklamy

To tylko wybrane możliwości, jakie daje Graph Search. Próbuj, wymyślaj i analizuj, co mogłoby okazać się przydatne w Twoim biznesie. Powodzenia!

 

Tutaj możesz pobrać pdf z kwerendami, przedstawiam tylko niektóre, możliwości jest naprawdę dużo, więc korzystaj i ucz się.

Pobierz

Czy Ty już korzystasz z Graph Search? Jeśli tak, napisz w czym Tobie pomaga wyszukiwarka. Jeśli nie czy zaczniesz?