Dlaczego warto dawać content bonusowy?

with Brak komentarzy

Zapraszam was dzisiaj do przeczytania wpisu gościnnego. Zaprosiłam Agnieszkę z liczysiecontent.pl do podzielenia się wiedzą z zakresu content marketingu, zwłaszcza dla małych firm. Mamy mniej więcej tą samą grupę docelową jeśli chodzi o nasze oferty, dlatego sądzę, że ten wpis okaże się dla was inspirujący i pożyteczny.logo liczy sie content

Co lubią klienci? Gratisy! Dlaczego warto dawać content bonusowy?

Lubisz prezenty? Przypuszczam, że większość czytelników odpowie na to pytanie pozytywnie. Dobry prezent zawsze cieszy. Tę prawidłowość warto wykorzystać również w content marketingu i w ramach prezentu dawać content bonusowy. Powstaje jednak pytanie dlaczego warto to robić?

Content bonusowy – co to jest?

Zanim odpowiem na tytułowe pytanie, to zacznę od wyjaśnienia co rozumiem pod pojęciem content bonusowy. Otóż content bonusowy, zwany z angielska również upgrade content to nic innego, jak dodatkowa treść, którą dajesz swoim czytelnikom. Może się ona pojawiać jako uzupełnienie i rozwiniecie powiązanego tematycznie posta, podcastu, czy jako „nagroda” za zapis na newsletter. Nieważne jaką formę wybierzesz, ważne, żeby była to treść wartościowa dla Twojego czytelnika czyli taka, która go zainteresuje.

Najczęściej w postaci upgrade content pojawiają się:

  • checklista, która ułatwia wykonanie określonych działań,
  • transkrypcja wywiadu,
  • lista narzędzi,
  • raport branżowy,
  • ebook,
  • tutorial video,
  • arkusz Excela ułatwiający planowanie, budżetowanie, organizację itp.,
  • gotowy wzór dokumentu do uzupełnienia itp. itd.

Pomysłów jest tak dużo, że trudno je wszystkie tutaj wymienić, ale mam nadzieję, że czytając tę powyższą listę rozumiesz już co mam na myśli.

Dlaczego dawać coś za darmo?

Już czuję, jak niejeden z czytających ten artykuł zacznie się zastanawiać, po co ma się wysilać i tworzyć dodatkowe treści, które będzie rozdawać za darmo. Przecież wartościowa treść wymaga poświęcenia sporej ilości czasu i można by myśleć o tym, żeby takie produkty jak ebook czy raport sprzedawać, zamiast rozdawać ją za darmo.

I tu uwaga! Content bonusowy tylko pozornie jest rozdawany za darmo! Owszem, osoba, która pobiera raport czy ebook nie wydaje na niego nawet złotówki. Jednakże płaci ona w najbardziej wartościowej walucie współczesnego Internetu – danych osobowych. A więc dokonuje opłaty podając przede wszystkim swój adres email i w ten sposób staje się Twoim leadem.

I tu dochodzimy do najważniejszej funkcji, jaką ma spełnić content bonusowy – jego głównym zadaniem z Twojego punktu widzenia, jest generowanie leadów czyli zbieranie danych osób zainteresowanych tematyką, o której piszesz. Leady sprzedażowe w perspektywie mają szansę stać się Twoimi klientami. A zatem budując liczną listę leadów, masz realną możliwość zwiększyć również liczbę Twoich klientów. To z kolei przekłada się na wymierne, finansowe korzyści w postaci większych zysków.

Jak widzisz prosta zależność: content bonusowy teraz = większy zysk w przyszłości jest odpowiedzią na zadane w tytule pytanie dlaczego warto dawać content bonusowy. Można nawet powiedzieć, że dodatkowa treść, to w pewnym sensie rodzaj marchewki, którą kusisz zainteresowanych tematem i motywujesz ich do określonego działania, jakim jest pozostawienie swoich danych. Warunkiem koniecznym, dzięki któremu działania te przyniosą oczekiwany skutek jest naprawdę wartościowy content, ale odpowiedź na pytanie jak tworzyć wartościową treść, to temat na oddzielny artykuł.

Trochę o autorce wpisu:

liczy się contentAgnieszka Wojtas

Copywrtiter i content manager, a od niedawna autorka bloga www.liczysiecontent.pl, na którym uczy właścicieli małych firm jak wykorzystywać content marketing w swojej działalności. W najbliższych planach ma stworzenie darmowego kursu online o tym jak i dlaczego warto poznać swoją konkurencję.

Prywatnie żona fajnego męża i mama energicznej trójki dzieciaków.