Czy wszystkie kanały społecznościowe są odpowiednie dla Twojego biznesu?

with Brak komentarzy

social media

Myśl, myśl, myśl

 

Jeśli agencja reklamowa/marketingowa/interaktywna namawia Cię na bycie we wszystkich kanałach społecznościowych to pora zastanowić się czy chcesz z nią dalej współpracować. Jeśli robi to bez analizy Twojego biznesu, klientów oraz potencjalnych klientów (stworzeniu strategii działań w social media) to zakończ współpracę jak najszybciej i szukaj dalej.

Nie wszystkie media społecznościowe są dla Ciebie!

 

Twoja firma nie musi istnieć we wszystkich kanałach społecznościowych. Jest to wręcz niewskazane z kilku powodów:

  1. Uczestnictwo we wszystkich kanałach społecznościowych w sposób prawidłowy i przynoszący korzyści w postaci leadów lub sprzedaży Twoich produktów lub usług jest drogie.Social media nie jest darmowe! Gdybyś chciał być na Facebooku, Twitterze, Snapchacie, Google+, Linkedin, Youtubie i wielu innych to przygotuj się na wydanie znacznej sumy pieniędzy. Nie oznacza to, że Twój koszt zwróci się w postaci wyższej sprzedaży. Na wiele kanałów potrzeba dużo czasu i znacznej inwestycji. Chyba, że robimy to byle jak, , ale tego nie polecam.
  2. Nie wszystkie media społecznościowe przeznaczone są dla wszystkich biznesów. Dlaczego? Chociażby dlatego, że nie ma tam twoich klientów, a nawet Twoich potencjalnych klientów. Tu musimy wrócić do strategii działań social media.
  3. Twoi klienci są w ograniczonej liczbie kanałów social media. Nie mają czasu na ciągłe śledzenie wszystkich mediów społecznościowych. Oni są tam gdzie ich znajomi. Pamiętaj o tym. Sprawdź gdzie jest najwięcej Twoich klientów, gdzie najczęściej rozmawiają, udzielają się. Bądź tam i Ty.

Jak dowiedzieć się gdzie są Twoi klienci w sieci?

 

  1. Pytaj cały czas, non stop. Pytaj wszystkich, ale najwięcej Twoich klientów z jakich kanałów korzystają, kiedy, w jaki sposób. Pytaj o czym chcieliby przeczytać z Twojej branży. Pytaj podczas spotkań, sprzedaży, pytaj w mailach, wszędzie. Tylko pamiętaj nie nachalnie.
  2. Obserwuj trendy – zarówno te ogólne, jak i w swojej branży.
  3. Sprawdź gdzie jest Twoja konkurencja.
  4. Określ do kogo chcesz dotrzeć (strategi działań social media) i szukaj gdzie te osoby są w internecie.
  5. Rozmawiaj i konsultuj ze specjalistami w branży marketingu online.