Czy wiesz jak określić budżet reklam na facebooku?

with 12 komentarzy
budżet reklam na facebooku

 

Czy wiesz jak określić budżet reklam na facebooku?

 

Z pewnością często zadajesz sobie pytanie, ile wydać na reklamę na Facebooku, aby przyniosła rezultaty?
Chcesz wiedzieć, jaki jest najczęstszy błąd? Najczęściej ludzie wydają na reklamy za dużo.
Jak to: zbyt dużo? TAK. Właśnie TAK.
Zbyt dużo z powodu złego oszacowania i błahego podejścia do targetowania reklam, które sprawiają, że pieniądze się marnują.

W takim razie co zrobić, żeby korzystnie przeznaczyć pieniądze na reklamę?

 

Kwota uzależniona jest od celu, jaki posiadasz. Czy w ogóle masz określony cel? Wiesz, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy?
To właśnie cel określa ilość pieniędzy, jaką możesz wydać na reklamę na Facebooku, aby otrzymać zwrot z inwestycji.
Nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, aby zyskać niezłe rezultaty. Oczywiście trzeba testować, sprawdzać, analizować i wyciągać wnioski – tylko mając doświadczenie oraz wnioski z analizy, będziesz w stanie określić idealny budżet dla Twojego biznesu.

[Tweet „trzeba testować, sprawdzać, analizować i wyciągać wnioski „]

Od czego zacząć?

 

1. Określ cel kampanii reklamowej

Co chcesz osiągnąć? Pozyskać uczestników na szkolenie? Przelicz w takim razie, kiedy stanie się to opłacalne. Na początek podziałaj z niewielkimi kwotami, by sprawdzić, jaki rezultat osiągniesz – być może Cię zaskoczy.

A może chcesz, żeby ludzie zapisali się na Twój webinar, dzięki czemu powiększysz również swoją listę mailingową, by w późniejszym okresie zapisanym osobom móc oferować swoje produkty/usługi?

A może jesteś stylistką i chcesz zareklamować swoje video z trickami modowymi dla każdej sylwetki, a następnie zachęcić do przeglądu szafy?

Wszystkie powyższe działania możesz wykonać za pomocą reklam na Facebooku, konieczne jest jedynie określenie efektu, jaki chcesz uzyskać.

2. Określ, jaki chcesz mieć zwrot z inwestycji.

Gdy już określisz swój cel, pora na kolejne przemyślenia. Musisz zastanowić się, jaki zwrot chciałabyś/chciałbyś otrzymać z reklamy na Facebooku. Konkretnie: ile pieniędzy ma Ci przynieść reklama?
W końcu po to się reklamujesz, żeby otrzymać zwrot z inwestycji. Z czasem dojdziesz do sytuacji, w której będziesz dokładnie przewidywała/przewidywał, ile możesz uzyskać z reklamy w ujęciu jednostkowym lub miesięcznym.

 

Przykład: Wypuszczasz swój kurs online – naukę grafiki komputerowej od podstaw.
Załóżmy, że kosztuje 249 zł.
Na reklamę na Facebooku planujesz wydać 150 zł. To oznacza, że aby uzyskać zwrot z inwestycji i niewielki zarobek, musisz chociaż jednej osobie sprzedać kurs za pośrednictwem reklamy na FB.
Przyjmijmy, że ze 100 osób, które kliknęły w reklamę (osoby czyli leady), 5 zakupi Twój kurs.
Co to oznacza?
Po pierwsze, że pozyskanie jednego leada kosztowało Cię 1,5 zł.
Po drugie, że masz 5% konwersję z reklamy.
Po trzecie, że Twój zysk wynosi: 249 zł x 5 osób = 1245 zł minus 150 zł (wydane na reklamę).
Zysk = 1095 zł.

Teraz najważniejsze: możesz wykorzystać uzyskany rezultat, żeby ustalić koszt przekonwertowania (zmiany) leada w klienta; w tym przypadku jest to: 30 zł (150 wydane na reklamę/5 sprzedaży).
Co Ci to daje?
Teraz wiesz, że za każde wydane 30 zł możesz zyskać nowego klienta.
Tak, jak wspominałam na początku – wszystko opiera się o statystyki, obliczenia i analizę – tylko w ten sposób możesz sprawdzić, jaka kwota okaże się odpowiednia dla Twojego biznesu.

Pamiętaj, aby zaczynać powoli, z niskim budżetem, eksperymentować, sprawdzać, i – co najważniejsze – działać. Nie bój się! Z czasem dojdziesz do wprawy i z łatwością określisz swój budżet.

Teraz krótka instrukcja, za co możesz płacić w zależności od określonego celu:

Promocja posta – wyznaczasz budżet całkowity lub budżet dzienny, a następnie ustawiasz harmonogram. Termin naliczenia opłat określa, za co płacisz (czy za wyświetlenia, czy za inną aktywność dotyczącą posta). Możesz zaplanować, czy reklamy wyświetlają się cały czas, czy według harmonogramu ustalonego przez Ciebie.

Promowanie strony – możesz określisz, czy płacisz za wyświetlenie, czy za polubienie. Najlepiej ustawić ręcznie, ile chcesz przeznaczyć za polubienie strony, czyli zyskanie nowego fana. Pozostałe funkcje są takie same, jak podczas promocji posta.
Skieruj do witryny – możesz płacić za kliknięcia przekierowujące do strony internetowej (również zalecam określenie ręczne). Pozostałe funkcje takie same, jak podczas promocji posta.
Promocja wydarzenia – płacisz za wyświetlenia.

Przypomina, że wpis o targetowaniu reklam znajdziecie tutaj: Targetowanie reklam