Czy Twoja firma jest gotowa na Black Friday?

with 6 komentarzy

BLACK FRIDAY-DO WYŚWIEETLANIA NA FBCo to jest Black Friday?

Czarny Piątek to najbardziej popularne w Stanach Zjednoczonych szaleństwo zakupowe, które odbywa się co roku w ostatni piątek miesiąca. Tego dnia wszystkie sklepy oferują wielkie promocje – największe obniżki w roku. Kolejki klientów ustawiają się już w nocy, a sklepy często zmieniają godziny otwarcia na wcześniejsze. Istny szok zakupowy.

Skąd się wziął?

Dlaczego Czarny Piątek? Nazwa pochodzi od atramentu. Kiedyś czerwonym kolorem zapisywano straty, zaś czarnym zyski – stąd nazwa, ponieważ w USA (i nie tylko) sklepy w tym dniu odnotowują znaczny przychód.

Od kiedy w Polsce?

W Polsce Black Friday po raz pierwszy miał miejsce w 2011 roku, gdy część sklepów (zwłaszcza internetowych) zaoferowała znaczne obniżki – rodzaj specjalnych kodów zniżkowych. Co roku zauważyć można tendencję świadczącą o wzroście świadomości funkcjonowania tego dnia.

Przykłady wykorzystania Black Friday dla małego biznesu poprzez działania online:

1. Oferowanie kuponów zniżkowych przez sklepy internetowe – zniżki możesz przygotować w formie kuponów do pobrania na swojej stronie, fan page’u lub innym kanale social media.
2. Utworzenie na swojej stronie specjalnej oferty w ramach Black Friday i odliczanie czasu do jej otwarcia – z pomocą przychodzi aplikacja ShortStack, oferująca ciekawe możliwości przygotowania grafiki odliczającej czas.
3. Reklama Black Friday w Twoim sklepie na Facebooku (oraz na innych kanałach społecznościowych) – do wykorzystania narzędzie click apps z apką zniżkową.
4. Stworzenie landing page odliczającej czas do Black Friday, połączonej z zapisem do newslettera, dzięki któremu każda osoba wpisujący swój adres e-mail otrzyma kupon zniżkowy.
5. Oferowanie kuponów zniżkowych za pośrednictwem newslettera (jeżeli – oczywiście – posiadasz bazę mailingową). Z pomocą ShortStack możesz również stworzyć opcję zapisu do newslettera oferującego kody zniżkowe na Black Friday przykład tutaj.

 

Jeśli inne pomysły wykorzystywaliście w poprzednich latach – podzielcie się w komentarzach. Może wspólnie nauczymy się czegoś od siebie i poczujemy amerykańską atmosferę wielkich obniżek i Czarnego Piątku