7 sposobów by poprawić działania w social media

with 17 komentarzy

social media

Czy Twoi fani wchodzą z Tobą w interakcje na Twoich kanałach social media? Chcesz polepszyć swój zasięg na Facebooku, a nie wiesz, jak to zrobić? Koniecznie przeczytaj poniższe wskazówki! Pokażę Ci, jak skutecznie zwiększyć swój bezpłatny, organiczny zasięg na portalu społecznościowym.
Podstawowe pytanie, które należy sobie zadać, brzmi: „Czy rozumiesz, jak działa zaangażowanie na Facebooku?”.
Mówią w skrócie: kiedy na Twoim fanpage’u rośnie zaangażowanie, Facebook częściej umieszcza Twoje posty wysoko w news feedzie, w rezultacie większa liczba Twoich fanów i ich przyjaciół widzi Twoje posty. Nie załamuj się jednak – istnieją proste sposoby, aby zwiększyć swój zasięg na Facebooku; zaraz podpowiem, Ci jakie.

Jeśli chodzi o zaangażowanie na Facebooku, portal monitoruje zaledwie 4 rzeczy:
Lajki.
Komentarze.
Udostępnienia.
Kliknięcia w link.
Jeśli Twoi fani nie podejmują jednej w powyższych akcji, Facebook uznaje, że nie są zainteresowani tematami, o których piszesz.
Jak zatem sprawić, aby na Twoim fanpage’u znalazło się mnóstwo komentarzy, lajków, udostępnień?

1. Zadaj kreatywne pytanie

Zadając swoim fanom pytania podstawowe, możesz otrzymać jakąkolwiek odpowiedź, jednak aby znacznie zwiększyć zaangażowanie, pytanie powinno zostać zadane w innej formie; powinno być ciekawe, czasami intrygujące, ale zawsze nawiązujące do prowadzonego przez Ciebie biznesu.
Przykład: Jesteś lokalnym salonem fryzjerskim. Pytanie: „Jaka jest Twoja ulubiona fryzura?” może pozostać bez odzewu; fani nie zechcą na nie odpowiedzieć, ponieważ nie zachęca do podjęcia interakcji. Zadaj podobne pytanie, pozostaw odpowiedzi do wyboru, opraw całość dozą humoru oraz grafiką – sukces gwarantowany! Jest bardzo prawdopodobne, że otrzymasz więcej odpowiedzi niż na pytanie podstawowe.

2. Zadaj pytanie oddziałujące na uczucia fanów

Ludzie lubią wracać do przeszłości, jest więc większa szansa, że polubią lub skomentują Twój post, jeśli przywoła on miłe wspomnienia. Przykład: Jak spędzaliście czas wolny w latach 80.? Założę się, że zareaguje duża grupa fanów, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami.

3. Proś o zaangażowanie

Jednym z łatwiejszych sposobów na zwiększenie zaangażowanie jest… poproszenie o nie. Jakiś czas temu niektórzy twierdzili, że próśb o polubienia Facebook nie zalicza do zaangażowania, nie ma na to jednak dowodu. Według moich doświadczeń ta strategia działa bardzo dobrze. Pamiętaj, by nie zanudzać fanów ciągłymi prośbami. Musisz robić to z gracją i wyczuciem, niezbyt nachalnie. Przykład: Umieść kreatywny i śmieszny obrazek i napisz: „Jeśli zgadzacie się z nami, kciuki w górę!”.

4. Proś o pomoc w wyborze

Fani uwielbiają wyrażać swoją opinię na określony temat. Napisz post, w którym poprosisz o pomoc w wyborze koloru ścian (jeśli jesteś na etapie przygotowywania lokalu), reklamy (jeśli masz dwie wersje i nie wiesz, którą wybrać), menu (jeśli jesteś na etapie przygotowywania menu okazjonalnego). Uwierz mi – to zadziała, ale również pozwoli Ci poznać swoich fanów i zrozumieć, czego oczekują.

5. Daj się wypowiedzieć

To świetna strategia zwiększania komentarzy. Dobra i prosta zabawa, która w prosty i ciekawy sposób pozwoli odkryć kawałek swojego życia. Wypełnij puste miejsce. Przykład:
Gdyby marzenia się spełniały, prosiłabym o ____________.
W mojej pracy najbardziej denerwuje mnie _____________.

6. Wklej motywacje/inspiracje

Prosta i skuteczna forma udostępniania. Ładne zdjęcie z cytatem (oczywiście nawiązującym do Twojego biznesu), które inspiruje i edukuje, szybko rozprzestrzeni się wśród Twoich fanów. Musisz jednak znaleźć MEGA inspirujący cytat dla Twoich czytelników; taki, któremu nie będzie można się oprzeć.

7. Wklej zdjęcie przyciągające uwagę

Jedną z najlepszych strategii, która spowoduje kliknięcie linku, jest umieszczenie ciekawego i intrygującego zdjęcia. Takiego, które sprawi, że czytelnik zechce dowiedzieć się więcej, zechce przeczytać treść.

 

Na dzisiaj to wszystko. Jest wiele innych strategii zwiększających zasięg, które stopniowo będę opisywać na blogu. Pamiętaj, żeby próbować zróżnicowanych form, by znaleźć tę najbardziej odpowiednią dla siebie.
Podziel się swoimi próbami. Co u Ciebie sprawdza się najbardziej?